sobota, 18 sierpnia 2012

Pussy Riot - walka o honor Rosji.

Już na samym wstępie bym się pomylił i napisał Pussycat Riot. Niestety, ale tak mi się kojarzy nazwa punkrockowego zespołu z Rosji. Gdyby nie obecny proces sądowy 3 z pośród 5 członkiń zespołu zapewne nigdy nie dowiedziałbym się o istnieniu takiej grupy?. 
Rzekomo popularność przysporzył im teledysk zamieszczony w sieci do piosenki Bogurodzico przegoń Putina odśpiewany w moskiewskiej cerkwi. Ja go nie widziałem i nie zamierzam oglądać. 
Napiszę tylko, że sam proces to skandal i nikomu ani niczemu nie służy a co do dziewczyn to nawet ładne i szkoda mi ich. W Rosji nie ma demokracji i wolności obywatelskich i najwidoczniej przez jakiś czas jeszcze nie będzie?. Możemy mieć o to pretensje, ale zmienić nie damy rady. Warto natomiast wspierać dziewczyny, bo widać, że są młode i fajniutkie. Czytałem, że oficjalny protest złożyło kilka wielkich gwiazd estrady jak Madonna i Paul MacCartney.
Ujął się za nimi sam prezydent Obama, lecz jak twierdzą władze w Moskwie proces był uczciwy i starannie przeprowadzony. Mimo skazania rodziny dziewczyn walczą wciąż z marnym skutkiem o ich uwolnienie.


FREE PUSSY RIOT!!


Pussy Riot

Ja także uważam, że Nadjeżda Tołokonnikowa jest bardzo piękna. Tylko nie rozumiem dlaczego są trzy sądzone skoro 5 ich było?.
Okazuje się, że dwie są na wolności ponieważ nie udało się policji zidentyfikować pozostałych. Trzy osadzone nie chcą współpracować w tej sprawie z władzami.
Istnieje szansa, że prezydent Putin je uniewinni, ale one same o to nie zabiegają. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz