niedziela, 5 sierpnia 2012

Wywiad z Ksenią Sobczak

Ksenia Sobczak to znana jak sądzę rosyjska celebrytka związana obecnie z opozycją antyputinowską. Miałem wielką przyjemność przeczytać ciekawy artykuł na ten temat w Newsweek. Okazuje się, że Rosjanie mają swoją Paris Hilton, ale nie jestem pewien czy jest to właściwe porównanie. Nie wyczytałem, aby było ona równie bogata jak Paris. Dziewczyna słynie co najwyżej ze skandali, ale też z protestów przeciwko fałszerstwom wyborczym.
Tak poza tematem znałem kiedyś dziewczynę imieniem Ksenia a raczej Ksenona, bo taka jest pełna wersja. W mitologii greckiej Ksenia to kobieta wojowniczka z plemienia Amazonek. Przyglądając się poczynaniom Sobczak – takie swojsko brzmiące nazwisko – można by przypuścić, że dziewczyna ma w sobie coś z wojowniczki.
Tak jakoś zauważyłem, że w Rosji przeciwko władzy najostrzej występują kobiety. pamiętam chociażby protesty matek żołnierzy przeciwko wojnie w Czeczenii. Ostatnio pojawił się skandal z grupą rockową Pussy Riot. Dziewczyna zaprotestowały  artystycznej formie przeciwko Putinowi. Teraz toczy się ich proces przed sądem.
Rosja to wciąż jest kraj dziki i dla nas Polaków mało zrozumiały. W ten weekend w Zielonej Górze odbywa się festiwal piosenki rosyjskiej z udziałem jakiś tam Babuszek. Śmiać mi się z tego chce, ale czemu organizatorzy tego festiwalu nie wsparli protestu przeciwko procesowi Pussy Riot tego nie wiem?
Źródło: Newsweek