środa, 26 września 2012

Facebook i ochrona prywatności.

Miałem dzisiaj przyjemność przeczytać artykuł dotyczący weryfikacji kont w znanej i popularnej jak dotąd witrynie społecznościowej Facebook.
Otóż okazuje się, że włodarze tego serwisu postanowili dogłębnie przyjrzeć się użytkownikom pod kątem prawidłowych danych jakie udostępniają Facebookowi.
W ten sposób chcą walczyć z fałszywymi profilami, które zalały go w ostatnim czasie masowo. Sam jestem użytkownikiem, więc wiem jak jest. Zatem Facebook idzie w stronę Goldenline i Linkedin.
Teraz jak z tym walczą?.
Poprzez donosy. Losowo wybranym użytkownikom po ich zalogowaniu wyświetla się komunikat z prośbą o odpowiedź na badanie. Komunikat brzmi:
"Czy Twój znajomy posługuje się prawdziwym imieniem i nazwiskiem?".
Są 4 dostępne odpowiedzi:
A. Tak
B. Nie
C. Nie znam tej osoby.
D. Nie chcę odpowiadać.
Ciekawe tylko jak to o regulamin Facebooka mają się do ustawy o ochronie danych osobowych?. Po co im nasze prawdziwe dane?.
Te pytania zadają sobie coraz liczniej rzesze użytkowników na całym świecie i ciągle Facebook traci kolejnych zdegustowanych lub może znudzonych dalszym korzystaniem z serwisu?.
Faktem jest, że traci użytkowników w takich krajach jak USA czy Wielka Brytania, ale powodem może być konkurencja pod postacią Google Plus.
Jestem ciekawy jak poprawnie odpowiedzieć na pytanie jeśli moja znajoma zgubiła w nazwisku kreskę nad "s"?. Czy to jej prawdziwe nazwisko czy też nie?.
Mnie osobiście ta zbytnia indoktrynacja się nie podoba. to mój profil i nie lubię, gdy ktoś wtyka nosa w nieswoje sprawy.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz