piątek, 19 kwietnia 2013

Bagno na Zdrowiu.

Zaczęła się wreszcie moja upragniona wiosna a wraz z nią wypady na rower do parku. Po zimie i roztopach jak, co roku mogłem zobaczyć w pewnym miejscu rozlewisko, które utworzyło się między drzewami obok stadionu.

W poprzednich latach korzystały z niego kaczki wychowujące tam młode. Na razie ich nie ma, ale może później się tam znajdą?. Miejsce jest urokliwe niczym z jakiejś bajki zwłaszcza teraz, gdy nie jest jeszcze zielono.

Przypomina mi, że kiedyś cała Łódź była obrośnięta lasem i pełno było w niej bagien. Teraz pozostało już tylko to, które latem wysycha. Dwa lata temu, gdy były duże opady w czerwcu było prawie przez cały rok. Woda tam nie wsiąka w glebę tylko pozostaje w akwenie.

Obok znajduje się rezerwat przyrody zamknięty dla zwiedzających “Polesie Konstantynowskie”. Lubię to miejsce, gdyż mnie relaksuje. Obok jest stadion ŁKS-u i korty tenisowe oraz DPS “Włókniarz”.

DSCF2193_zdrowie

Zapraszam także na film, który zrobiłem tego dnia i zamieściłem na YouTube, może się spodoba?.

Bagno na Zdrowiu