niedziela, 8 grudnia 2013

Polak nominowany do nagrody Grammy.

W zasadzie rzadko mam okazję słyszeć by Polak otrzymał nagrodę bądź przynajmniej nominację do Grammy, więc mam niebywały wręcz zaszczyt poinformować, że stał się cud.

Polski pianista jazzowy Włodzimierz vel. Włodek Pawlik wraz z amerykańskim trębaczem Randy Brecker za płytę pod znamiennym tytułem “Night in Calisia” został nominowany do tej prestiżowej nagrody.

Przyznam, że nie słucham jazzu i jest to muzyka, która do mnie nie przemawia, ale sam fakt nominacji już jest powodem, aby przyjrzeć się bliżej zagadnieniu. Płyta musi być naprawdę dobra skoro została zauważona.

Zresztą nie ukrywam, że wiem coś nie coś na temat muzyki i muszę poinformować, że jeśli chodzi o alternatywę szeroko rozumianą to Polacy odnoszą duże sukcesy. Dotyczy to zarówno jazzu, muzyki filmowej jak i słuchanego przeze mnie metalu.

Trudno powiedzieć dlaczego akurat tu a w popie czy dance nie, ale mamy wielu utalentowanych muzyków z bogatą wyobraźnią i wyuczoną techniką, którzy wśród koneserów są wielce popularni.

Wracając do płyty “Night in Calisia” to została ona nagrana i wydana przez Filharmonię Kaliską o czym poinformował jej szef Adam Klocek. Miała ona promować Kalisz na arenie międzynarodowej i w tej chwili już jej się to udało.