poniedziałek, 24 marca 2014

Marek Niedźwiedzki Łodzianin z Sieradza w Warszawie.

Dosłownie zrządzeniem losu dzisiaj przez przypadek sięgnąłem po starą już gazetkę, którą jakiś czas temu wziąłem sobie z Manufaktury. Zobaczyłem w niej wywiad z Markiem Niedźwiedzkim.



Czytałem już go, ale dzisiaj ponownie sięgnąłem po tę interesującą lekturę. Pan Marek to jedna z barwniejszych postaci polskiej estrady. Nieśmiały, kulturalny, zawsze trzyma się na uboczu a jednocześnie pełno go wokół i chyba każdy o nim słyszał?
To w Łodzi spędził swój najlepszy czas w życiu, gdy studiując na Politechnice Łódzkiej pracowała w Radio Żak. Trafił tam za sprawą swej starszej siostry, która studiowała na tej samej uczelni a on ją odwiedzał i pewnego dnia postanowił, że będzie studiował właśnie na PŁ i tak trafił do radia studenckiego.
Potem była praca w Radio Łódź a następnie przeprowadzka do Trójki w której to prowadził kultową listę przebojów programu trzeciego. Ach co to były za czasy?
Pan Marek zna Łódź jak własną kieszeń. Często wracając z Warszawy do rodzinnego Sieradza przejeżdża przez moje miasto. W wywiadzie opisywał podróż sentymentalną po domach towarowych Magda i Uniwersal oraz ulicy Piotrkowskiej. Dziś to już co innego.
Uniwersal wyremontowany zmienił fasadę a Piotrkowska cała rozkopana. Przy okazji pan Marek zawitał do Manufaktury, która go urzekła. Kiedyś w jej murach kręcono film “Ziemia Obiecana”. Łódź się zmienia tak jak pan Marek, który dzisiaj kończy 60 lat!!!
A pamiętam jeszcze program w Trójce, gdy radiosłuchacze i współpracownicy zorganizowali mu 40 urodziny. Jak ten czas szybko leci.